Üzemeltető: Blogger.

Lush Caca Marron - ÚJ HAJSZÍN!!!


Mióta egyszer régen (még 8. körül) levágattam a hajam váll fölé érőre, azóta mindig hosszú mérlegelés után vágok csak bele bármilyen változtatásba, ami a hajam illeti, ugyanis, azt nagyon megbántam, mert a hajam alapból mindenféle formázás nélkül nem mutat éppen jól röviden. Hosszasan mérlegeltem anno az ombre-t is, pedig azt hamarabb vissza lehet csinálni, mint egy vágást, és hosszasan mérlegeltem most is a hennázást. Igazából régóta kacérkodom a vöröses hajszínnel, de sosem voltam elég merész. Aztán egyik barátnőm behennázta a haját és nem lett nagyon vörös, de gyönyörű vöröses fénye van napsütésben a hajának, így végül arra jutottam kipróbálom én is a hennát!

Mivel amivel az ő haja be lett hennázva Oroszországból van, így azt nem tudtam választani, elkezdtem körbenézni milyenek kaphatók. A Lush-ról már hallottam, hogy kínál ilyesmit, és tetszett, hogy nem kell nekem kikevergetnem a hennát, mert az sokkal rizikósabb lett volna. A henna ugyanis alapból vörösre színez én pedig nem ezt szerettem volna elérni, mert az én hajamból hennával nem olyan vörös lenne, amilyet szeretnék, ha a hennához indigót vagy cassiát keverünk, akkor kapunk sötétebb, barnás és feketés árnyalatokat. Tehát a Lush tömbje nem henna, csak henna tartalmú, a henna mellett sok más természetes anyagot.

Négyféle tömb kapható a Lush-nál:
Caca Noir, ami sötét kékesfekete hajkoronát eredményez, a magas indiai indigónak köszönhetően 
Caca Brun, ami mélybarna hajszínt kölcsönöz, az indigótartalma magas, de nagyjából összhangban van a vörössel. Nem lesz igazán vöröses fényű a haj, főleg, ha nem csomagoljuk be a hajunk hennázás közben.
Caca Rouge, amivel vibráló vörös hajszínt érhetünk el. Ha becsomagoljuk a hajunk, itt is szebb, vörösesebb eredményt érhetünk el.
Caca Marron, ami gesztenyeszínt eredményez, mely napfényben vöröses árnyalatú, mert a henna mellett indigó és őrölt kávé is van benne. Ennél is ugyanúgy, mint az előzőeknél, becsomagolva a hajunk a vörös szín hangsúlyosabb lesz, ha nem akkor a barna dominál majd inkább.

Az én választásom a Caca Marron-ra esett, mert, mint említettem, nem az olyan vörös tetszik igazán, amilyen vöröset az én hajamból el lehetne érni hennával, viszont a gesztenyebarna vörös csillogással tetszik! 

Caca Marron összetevői*:
Red Henna (Lawsonia inermis)Cocoa Butter (Theobroma cacao)Indigo Herb (Fera tinctoria)Ground Coffee (Coffea arabica)Fresh Organic Lemon Juice (Citrus limonum)Irish Moss Powder (Chondrus crispus)Clove Bud Oil (Eugenia caryopyllus)Citral (Citral)Eugenol (*Eugenol)Geraniol (Geraniol)Citronellol (Citronellol)Limonene (Limonene)Linalool (Linalool)Perfume (Perfume) 

*A többié is hasonló, de mint fentebb is írtam vannak eltérések, pl. a Caca Rouge-ban nincs indigó és őrölt kávé. Hogy a többi mit tartalmaz megtaláljátok a Lush honlapján.

Ez tömb tehát már ki van keverve, csak vizet kell majd hozzáadnunk. A fő összetevői a henna, ami ugye a vörös árnyalatot adja, az indigó és az őrölt kávé, ami a sötétebb, barnásabbat, kakaóvaj, ami táplálja a hajat és különböző illóolajok, amik kellemes illatúvá teszik a hennát, mivel a henna alapból nem éppen kellemes illatú. Így nekem tetszik az illata, szerintem kifejezetten jó, viszont nagyon tömény és nagyon erős, ezért egy külön nejlonba még bele kellett csomagolnom a Lush papírzacskóján kívül, amiben kaptam, hogy ne legyen az egész szoba ilyen illatú, illetve el tudom képzelni, hogy lesz akinek nem igazán tetszik majd ez az illat.



A Lush tömbjei 3750 Ft-ba kerülnek, ami azért hajszínezés szempontjából a drágább kategória, de ha azt nézzük, hogy egy tömb akár két, rövidebb hajúaknak akár három alkalomra is elég, akkor már megéri. Ráadásul, ha másodjára már csak a hajtöveink hennázzuk be, akkor még tovább elég egy tömb. Az én hosszabb hajamra öt kockát használtam fel, mert nem féltem a négy kevés lenne, de végül beigazolódott, amit az elején sejtettem, hogy négy is elég lett volna. 


Mire lesz szükségünk a használatához?
- Kesztyű (én Tesco-ban vettem 10 db 340 ft körül volt)
- Lábas vízforralásra 
- Hőálló tál, ami beleér/belefér a lábasba
- Kanál
- Törölköző, lehetőleg sötétebb színű
- Újságpapírok a padlóra a fürdőben, konyhába
- Folpack és/vagy zuhanysapka
- Zsíros krém
(-Ecset a henna felviteléhez, de kesztyűs kézzel is fel lehet vinni, én ezt a megoldást választottam)

Használata:
1. lépés
Kenjük be a hajunk vonalánál és a fülünknél a bőrünk egy zsíros krémmel (Lush Ultrabalm és Ultrabland termékeket ajánl), hogy ne színeződjön el a bőrünk. Én a Nivea Creme-et használtam és nagyon jól bevált erre a célra. Nagyon minimálisan, szinte alig láthatóan fogta csak be a bőröm a henna.

2. lépés
A tömböt daraboljuk kis darabokra. Ez nem egy egyszerű művelet, ugyanis elég kemény a tömb, a kés is nehezen viszi, így én bevetettem a húsklopfolót is. Igyekeztem jól összevágni és összetörni, de azért maradtak benne nagyobb, kb. 1,5x1,5 cm-s darabok, ezek is feloldódtak, de így tovább tartott szépen elkevergetni a vízzel, ezért legközelebb még kisebb darabokra vágom majd. Tehát ha összevágtuk tegyük abba a hőálló tálba, ami a meleg vízfürdőben áll (nekem például csak beleért az alja), és tegyünk hozzá annyi forrásban lévő vizet, hogy ellepje a tál tartalmát. Hagyjuk néhány percig, hogy a kakaóvaj feloldódjon és az összetevők kioldódjanak, majd kevergessük el, ha kell tegyünk hozzá még forró vizet. Olyan állagot kell kapnunk, mint a tejföl. Az a jó minél melegebb a henna, mert így szebb színt kapunk, de azért óvatosan, nehogy megsüssük magunk!





3. lépés
Vegyük fel a gumikesztyűt és vigyük fel a masszát a hajunkra, ezt tehetjük a kezünkkel vagy ecsettel. Tincsről tincsre haladjunk a hajtövektől a hajvégekig.

4. lépés
Ha igazán ki szeretnénk hozni a vöröses árnyalatot a hajunkból, akkor tekerjük be a hajunk folpack-kal, vagy tegyünk rá zuhanyzósapkát. Én a biztonság kedvéért, hogy sehol ne folyjon vagy szivárogjon mindkettőt rátettem a hajamra, elsőként természetesen a folpack-ot, utána a zuhanysapkát, és erre jött a törölköző turbán. A barnább szín eléréséhez hagyjuk szabadon és ha tehetjük gőzöljük. Hagyjuk fenn minimum egy, de még jobb, ha két-három órán át, majd mossuk ki a hennát. 

5. Én három órán át hagytam fenn, ezután pedig következett a lemosás. Ez a lépés sem olyan könnyű, a henna szépen kimosható, de időigényes. Én ehhez a művelethez is kesztyűt húztam, hogy ne fogja be a kezem és jól tettem, mert a kesztyűt szépen befogta. Elsőként csak vízzel öblítgettem, min. 5 percig, amíg a legtöbb kijött a hajamból és láttam, hogy már a víz sem annyira vörös, aztán megmostam samponnal még kesztyűben, ezt kiöblítettem, levettem a kesztyűt és következett még egy samponos hajmosás. Utána még öblítgettem kicsit a hajam, amíg a víz színe, ami folyt a hajamból már majdnem teljesen tiszta nem lett. Igazából ami a macerásabb a kimosásban, az az apró kis növénydarabkák kimosása, valószínűleg még a legközelebbi hajmosásnál is találkozok majd velük a fürdőkádban.

Mielőtt a teljes hajunkra felkennénk, előtte minimum egy nappal érdemes tincspróbát végezni. Hogy miért minimum egy nappal előtte? Mert a henna 24 órán át még változik a felvitel után.

És akkor íme a végeredmény:



Ez már 24 órával a hennázás után van, mert azt mondják ez idő alatt még alakul a henna színe a hajunkon. Nekem például tegnap még sötétebb volt a hajam (a holnapi outfit-es posztban majd láthatjátok), bár fénytől függ, hogy éppen milyen szín dominál benne jobban a vörös vagy a barna. Felül, ahol a természetes hajszínem volt gesztenyebarna lett vöröses beütéssel, alul pedig ahol ugye le volt szívatva sokkal  vörösesebb, így végül vörös ombre lettem és így meg tudom mutatni azt is, hogy milyen lesz sötétebb szőke és barnás hajból is. Nem gondoltam volna, hogy ennyire vörös lesz, de nekem nagyon tetszik, csak még szoknom kell. A hajam utána nagyon puha, selymes és könnyen kezelhető lett, már a hajmosás közben éreztem ezt, remélem kitart egy ideig. Az illata benne marad a hajban, de ma már nem érzem csak, ha beleszagolok, valamilyen sütire emlékeztet, miközben pedig oldódott a kávé illatát lehetett  nagyon jól kiérezni.



Hogy tetszik? Próbáltatok már hennát? Van olyan hajszín amivel kacérkodtok egy ideje? 



15 megjegyzés

  1. Pont ma fetettem be ezzel az árnyalattal a hajamat mondjuk másodszorra először hónapokkal ezelött fetettem ...először nagyon nem tetszett a végeredmény mert nem erre számitottam de igy másodszorra h tudtam mire számitsak már imádom ..szerintem legközelebb is erre ruházok be ..nem látszik élesen a lenővés amit nagyon szeretek benne ...nekem egy tégla 2 festésre volt elég.
    http://russkabeauty.blogger.hu/2014/06/26/lush-henna-caca-marron

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont láttam instán a képet, hogy milyen szép vörös lett :) A lenövére nagyon kíváncsi leszek, remélem nekem sem lesz élesen látszó :)

      Törlés
  2. Úr isten!!!!!! Csak pislogtam hogy milyen jo lett. :O :D Tudtam hogy a aszinén fogsz változtatni és nagyon jol tetted. :3 Sajna hennát még nem használtam de én is tervezem a festést egy 2-3 hét mulva :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vörös. :D Imádom a vöröset, de én sötétebbet fogok a fejemre varázsolni. :3

      Törlés
  3. Nagyon szép lett a végeredmény, és jól is áll neked :) Én biztos nem lettem volna ilyen merész, hogy magamnak megcsinálom, bár mást sem szívesen engedtem volna hozzányúlni, szóval még ügyesen meg is oldottad magadnak :D Vágás terén teljesen együtt érzek, bár te önszántadból vágattad rövidre, de én emlékszem még régebben elmentem fodrászhoz vágatni (A VÉGÉBŐL EGY KICSIT!!), erre olyan rövid lett, hogy utána sírtam miatta. Na azóta nem is mentem ahhoz a fodrászhoz, az újnál pedig mindig figyelek, hogy a kicsi tényleg annyi legyen amennyit én akarok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) A "csak a végéből egy kicsit" = -10 cm (mondtam egy számot) ismerős... hiába mondtam, hogy növesztem a hajam kb. levágott még annál is többet mindig, mint amennyi nőtt előző vágás ta. Értem én, hogy töredezett, de inkább elviselek egy kis töredezett hajvéget, minthogy elfogyjon a hajam. :D

      Törlés
  4. Nagyon csini, szuperül áll neked ez az új szín! :)

    VálaszTörlés