Üzemeltető: Blogger.

Négy márka nyolc deo!


Nyáron még nehezebb, hogy megfelelő dezodort találjunk magunknak, mint a többi évszakban. Az elmúlt időszakban került hozzám pár tesztelésre, illetve én is szívesen kísérleteztem, gondoltam röviden bemutatom mind előnyeikkel és hátrányaikkal együtt. Fújós és golyós deok kerülnek terítékre, alumíniumot tartalmazók és alumíniummentesek. 

Fújós dezodorból hatot próbáltam mostanság, közülük a Soft&Gentle-k számomra újak, sőt nem is olyan régóta kaphatók itthon. Három illatban kaphatók, Floral, ami virágos, Care, ami kissé édeskés púderes és Active, ami egy friss citrusos illat, hatásukban nem vettem észre különbséget. A kedvencem egyértelműen a virágos, bár ebben a nagy melegben egyre jobban és jobban szeretem az Active frissítő illatát. Nem tartalmaznak alumíniumsókat, alkoholt és parabéneket sem, ugyanakkor kerültek bele olyan természetes összetevők, amelyek valamelyest csökkentik az izzadást, fontos megjegyezni, hogy annyira nem hatékonyan, mint az alumíniumot tartalmazó dezodorok. A másik általam próbált alumíniummentes dezodornál, az Alverde Deo Roll-On-nál sokkal jobbak és hatékonyabban, de én ezekben a 35+ fokokban nem érzem komfortosan magam egész nap, majd ősszel és télen veszem őket ismét elő.

Kiknek ajánlom? Akiknek fontos, hogy alumíniummentes legyen a dezodoruk, és nem nagyon izzadósak, illetve akik magukkal tudják vinni és esetleg napközben felfrissíteni.


Fa dezodorokat régen próbáltam már, még a korábbi fújós változatok közül talán többet is. Ezek alumíniumot már tartalmaznak, viszont alkoholt, amely szárítja a bőrt, nem. Két illatot próbáltam a Dry Protect vonalból, mindkettő nagyon kellemesen visszafogott. A Cotton Mist már szinte teljesen elfogyott, ez púderesebb enyhén virágillatú, a Linen Touch is virágos és púderes, de teljesen más, talán egy kissé gyümölcsös is, de mint említettem eléggé visszafogottan érződnek, így nehéz az illatokat kiérezni belőlük. Szeretem őket, jól beváltak az izzadás csökkentésében, illetve a kellemetlen szagok semlegesítésében.

A Dove dezodorok régóta a kedvenceim a kellemes púderes illatukkal és hatékonyságukkal. Épp a beauty finish van itthon, de az original (kék kupakos) is nagy kedvencem, egyedül az uborkásukat nem annyira csíptem az illata miatt. Nehéz ezt mérni, de nagyjából azonos a hatásuk a Fa Dry Protect dezodorokéval. 

Kiknek ajánlom? Akiknek nem gond, hogy alumíniumsó van a dezodorukban és egy erősen közepes izzadásgátlót keresnek visszafogott púderes illattal. 


Fújós párti vagyok, de tavasszal elkezdtem keresni egy alumíniummentes deot, és az Alverde Deo Roll-On mentás bergamottos golyós termékét vettem meg akkor végül. Na ha valamit, akkor ezt nem ajánlom a most bemutatottak közül. Kellemes az illata, kicsit fűszeres, citromos, sőt frissítő koktél illatú, de ennyi...engem csíp, gondolhatnánk, hogy összehúzza a bőrt és kevésbé izzadunk, hát nem, lassan, sőt szinte be sem issza a bőröm, így összekeni a ruhát, és még kellemetlenül is éreztem magam, amikor délután már nem semlegesítette a kellemetlen illatokat, pedig ez még tavasszal volt hűvösebb időben. Annyira az összetevői sem szépek, azon kívül, hogy alumíniumsót, ásványi olajokat, tartósítószert és színezékeket (melyik dezodor tartalmaz színezéket?) nem tartalmaz.

Kiknek ajánlom? Senkinek?!

A Fa Dry Protect golyós dezodora alumíniumot tartalmaz, de jobban szerettem, mint az Alverdét. Gyorsabban beivódik a bőrbe, egy-két perc kell neki, utána viszont semmit nem ken össze. A fújós alumíniumosak nálam jobban beváltak izzadásgátlásban, ez talán azok és a Soft&Gentle-k között van ebben a tulajdonságában. 

Kiknek ajánlom? Azoknak akik a golyós dezodorokat kedvelik jobban púderes illattal, közepes izzadásgátló hatékonysággal.

Stifteket ritkán használok, épp nincs is itthon, de még fontosnak tartom megemlíteni a Rexona Maximum Protection stifteket. Ezek nagyon-nagyon hatékonyan visszafogják az izzadást, ami annyira hosszútávon nem jó, viszont én is eléggé izzadékony vagyok és tudom, hogy nyáron mekkora megváltás egy ilyen termék. Hűvösebb időkben én azért azt tanácsolnám, hogy ne ezeket használjuk.

Kiknek ajánlom? Azoknak akik nagyon izzadósak és már igazán unják ezt, de akkor is inkább csak nyáron a nagy melegekben, izgulós, izzadós helyzetekben.

Melyik a kedvenc dezodorotok? Melyik típust kedvelitek legjobban?

Nincsenek megjegyzések